١٩‏/٨‏/٢٠٠٧

flash back


امبارح كان عندى ميعاد فى محطة مصر وانا دايما وانا رايح المحطه بأركب مشروع المحطة بحر من العصافرة .







بس امبارح مالقتش المحطة بحر فغصب عنى ركبت محطة ابو قير





وده الطريق بيقى زحمه وبايخ وحاجات كتير ع العموم ركبت وامرى لله





اول ما ركبت قولت الدعاء طبعااااا عشان انا شيخ



وبعدين لقيت الطريق زحمه قولت اضيع وقت عشان ما تخنقش



قولت اعمل اية قولت العب فى الموبايل اصلى معى موبيل غالى شوية (6680 ) .

بكامرتين طبعا



وبعدين زهقت من اللعب قولت انام شوية بجد نمت وحلمت حلم جميل جداااااااااااااااااا





نفسه احكيه


هو خير اللهم اجعله خير


انا لسه داخل الكليه من اول وجديد



وخلاص جايب طقم جديد وكشكول محاضرات


واول ما دخلت اتعرف على واحد من الشباب وقال لى اسمه ودفعته وكده

وكان واقف على مكتب فوقه لوحه مكتوب عليها مكتب استعلامات شباب التيار الاسلامى


وقال لى لو عاوز حاجة خد تليفونى واتصل بيا وانا اساعدك




وقال لى على حفله فى النقابه للطلبه الجدد وقال لى هات تليفونك عشان ابلغك بميعادها



طبعااا كنت منبهر جدااااااااااااااااااااااااا ان فى حد بيساعد حد



ومشيت وسبته وبعدين دخلت مدرج 3 كانت فيه محاضرة تطبيقة للدكتور الله يرحمه (حمته)



طبعا ما فهمتش حاجة خلاص غير اسم الدكتور


وبعدين لقيت واحد صاحبى من ايام الاعدادية وقفت معه واتكلمت معه وبعدين بعد شوية دخل علينا مجموعة من التيار الاسلامى


وعطونا دليل الطالب مجانا



وبعدين اتعرفت عليهم اكتر



وبدات احبهم جداااااااااااااا واصبحت اول حاجة اعملها لما ادخل الكلية ادور عليهم

وبعدين جرت الايام اصبحت واحد منهم



وبعدين ........................................



المشروع عمل صوت جامد وصحيت



لقيت نفسى والله امام مبنى كلية العلوم( اللى فى طريق الحرية ) كليتى



والله عينيا دمعت على الايام دي اللى مش حترجع تاني وانا طالب عشان انا تخرجت السنه دى خلاص



(على فكرة كل الحلم ده حصل معايا حقيقى )



وان شاء الله ....... عندى ذكريات كتيرأبقي أحكيها لكم عن الأيام دي .....

يالا سلام بقي ....

هناك ١١ تعليقًا:

ياء يقول...

يسعدنى انى اكون صاحب اول تعليك

الحكايه دى بتحصل كتير

لكن من فضل الله عليك انك كملت فى نفس الطريق

وانك اخترت انك تتنقل للناس النور الى انت حسيت بيه فى قلبك

يسعدنى التواصل

محمد على ..هي كده يقول...

شكراااا على كلامك الجميل ده


ونورت المدونه

وياريت نشوفك كتير

جمعاوى يقول...

محمد باشا على

كانت فن مدونتك دى من زمان ؟

أول مرة آجى هنا
و إن شاء الله مش الأخيرة


أما عن التطبيقية

كويس إنها ماكنتش بحتة يا معلم

محمد على ..هي كده يقول...

يادى الهنا
.............

جمعاوى بنفسه على مدونتى المتواضعه مش مصدق نفسى

نورت المدونه بس الله يكرمك لما تحب تدخل المدونه
ابقى ادخل برجلك اليمين


بحته اية ياعم انا حولت قسم تانى عشانها والله ...........

ahmed mefrh يقول...

ستراودك الذكريات كثيرا فيما بعد التخرج
و ستندم كثيرا على الوقت الذى راح منك
و ستتعب كثيرا فى معترك الحياه الذى بدات اولى خطواته

انا اخى لا اريد ان "ازهقك" و لكن اعطيك نصيحه المارين بالتجربه

غير معرف يقول...

متخليناش نعيط من الاول انا لسة داخل رابعة يعنى اخر سنة
كدة الواحد يعنى يطول احسن علشان ميعيطش ولا ايه

الدنيا مراحل او سلاسل واحدة بتسلم لوحدة
هى ديه الدنيا اهم حاجة ان كل مرحلة ننجح فيها ونطلع منها نضاف
وانت ان شا الله تكون نجحت فى المرحلة اللى فاتت وتكمل المسيرة
وربنا يوفقك ديما

مدونه يلا نفضحهم يقول...

يلا نفضحهم
مدونه تمثل بدايه عمل جرىء و قوى
عن طريق لجنه بدأها و يرئسها الأستاذ / "محمد عبد القدوس" بالقاهره
والدكتور / " إبراهيم الزعفرانى" بالاسكندريه
هدفها فضح جرائم هذا النظام
من تعذيب و هتك أعراض و تزوير و و و و و
شارك معنا بمدونتك
عن طريق وضع رابط لنا على الاقل
لوضع الرابط برجاء الدخول على المدونه و نقل الكود الموجود بداخلها
Yallanefdahom.blogspot.com
نحن نسعى لتجميع اكبر عدد للمدونين لعمل شبكه ضخمه من المدونين تجعل كل من تسول له نفسه أن يعذب او يزور او يرتشى أو أو أو
أن يفكر الف مره قبل الأقدام على ذلك
نرحب بأى مشاركه على بريد المدونه
efdah@yahoo.com
إفضحوهم

صانعة الحرية يقول...

السلام عليكم
كده حضرتك مش هتشجعنا ننجح ونتفوق
كده بتشجعنا نخلل فى الكليه
مش كفايه اغلب الاخوات اتخرجوا السنه دى
يلا قدر الله وما شاء فعل

من هنا
ادعوكم للمشاركه فى حملة معا من اجل حرية المعتقلين
http://sona3al7iah.blogspot.com/2007/09/blog-post_08.html

pakauko يقول...

السلام عليكم

صح النوم ياعم

بس الف مبروك المدونة

انت مش حتعرفني غير لما تيجي عندي مستنيك

صانعة الحرية يقول...

السلام عليكم
ايه يا اخ محمد
فين حضرتك
منتظرين بوستات حضرتك يا فندم

بنت الاسلام يقول...

نفس القصة حصلت معايا مع اختلافات بسيطة

انا كمان خريجة كلية العلوم

بس مع الفرق من سنتين

واهو لاوظيفة ولاغيره

ربنا يصلح الحال